Program nauczania w klasach I – III
Głównym celem kształcenia w Szkole Podstawowej CREATIO jest łagodne wprowadzanie dzieci w świat wiedzy, a priorytetem kadry – indywidualne wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym.
Dążymy do ukształtowania systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych młodemu człowiekowi do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz do kontynuowania nauki w klasach IV – VI szkoły podstawowej. Bardzo ważne jest dla nas odkrywanie mocnych stron wychowanków, rozwijanie ich uzdolnień w tym kierunku oraz stwarzanie po temu odpowiednich warunków.
W klasach I – III realizowany jest program, który najlepiej dostosowany jest do zróżnicowanych możliwości i zdolności edukacyjnych uczniów. Pozwala on na rozpoczęcie edukacji w momencie, w którym aktualnie znajduje się dziecko ze swoją wiedzą i osobistym rozumieniem świata. Realizacja programu zakłada wykorzystanie metod zapewniających wychowankom właściwe proporcje między zajęciami statycznymi (w ławce) a nabywaniem umiejętności poprzez różnego rodzaju aktywność.
RAMOWY PLAN EDUKACJI W KLASACH I – III
- Edukacja wczesnoszkolna w zakresie edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej, społecznej, technicznej, zdrowotnej; realizowana z wykorzystaniem różnorodnych metod i narzędzi
- Rozszerzony zakres nauki języka angielskiego
- Język Hiszpański/ Język Niemiecki
- Edukacja czytelnicza – spotkania z książką
- Warsztaty integracyjne dla klas I
- Religia – na życzenie
- Wychowanie fizyczne – prowadzone przez instruktora zajęć sportowych
- Edukacja plastyczna– prowadzona przez nauczyciela przedmiotowego
- Edukacja muzyczna – prowadzona przez nauczyciela przedmiotowego
- Zajęcia informatyczne – prowadzona przez nauczyciela przedmiotowego
- Projekty klasowe
- Imprezy i uroczystości szkolne
- Konkursy wewnątrzszkolne i pozaszkolne
- Wycieczki edukacyjne (dodatkowo płatne)
- Wyjazdy integracyjne -Zielona Szkoła, Biała Szkoła (dodatkowo płatne)
- Profilaktyka logopedyczna
- Opieka psychologiczno-pedagogiczna
Program nauczania w klasach IV-VI
W klasach IV – VI kształcenie przedmiotowe oparte jest na autorskich oraz zmodyfikowanych programach nauczania, zakładających nabywanie wiedzy i rozwijanie umiejętności poprzez działania praktyczne uzupełniające naukę z podręcznika.
Poprzez osobiste zaangażowanie uczniów w proces pozyskiwania informacji o świecie, który odbywa się w bezpośrednim działaniu, dyskusjach, samodzielnej lekturze, ułatwiamy im przyswajanie tych informacji i sprawiamy, że stają się świadomymi odbiorcami komunikatów płynących z zewnątrz.
Celem kształcenia jest budowanie całościowego i spójnego obrazu świata. Jest to możliwe, dzięki integracji między przedmiotowej wynikającej ze ścisłej współpracy nauczycieli poszczególnych przedmiotów. Pozytywnym efektem odkrywania spójności i sensu życiowych doświadczeń (w tym doświadczeń edukacyjnych) jest zachowanie entuzjazmu poznawczego naszych uczniów.
RAMOWY PLAN EDUKACJI W KLASACH IV – VIII
- Język polski – w 3-letnim planie nauczania liczba godzin języka polskiego rozszerzona do 8 godzin tygodniowo.
- Matematyka – w 3-letnim planie nauczania liczba godzin matematyki rozszerzona do 6 godzin tygodniowo.
- Przyroda
- Historia i społeczeństwo
- Informatyka – prowadzona przez nauczyciela przedmiotowego
- Wychowanie muzyczne
- Wychowanie fizyczne -prowadzone przez instruktora zajęć sportowych
- Rozszerzony zakres nauki języka angielskiego
- Język hiszpański / Język niemiecki
- Plastyka – prowadzona przez nauczyciela przedmiotowego
- Technika
- Religia – na życzenie
- Projekty klasowe – cykliczne i jednostkowe
- Warsztaty umiejętności społecznych
- Warsztaty integracyjne dla nowych klas
- Imprezy i uroczystości szkolne
- Konkursy wewnątrzszkolne i pozaszkolne
- Wycieczki edukacyjne (dodatkowo płatne)
- Wyjazdy integracyjne – Biała Szkoła, Zielona Szkoła ( dodatkowo płatne)
- Opieka psychologiczno-pedagogiczna
- Opieka metodyczna przedmiotowa i językowa
SYSTEM OCENIANIA
W klasach I – III szkoły podstawowej śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych są ocenami opisowymi. Zawierają informacje na temat poziomu opanowania wiadomości i umiejętności z zakresu określonych w podstawie programowej edukacji wczesnoszkolnej. Wskazują również potrzeby ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce i rozwijaniu uzdolnień.
Szczegółowe kryteria ocen znajdują się w Wewnątrzszkolnym Systemie Oceniania dostępnym u Dyrektora.
W klasach I-III ocena z zachowania jest oceną opisową.